All settled in - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu All settled in - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu

All settled in

Door: Marjon Melissen

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Het is moeilijk te bevatten dat ik ondertussen alweer 7 weken in Cardiff ben. Als je me zou vertellen dat ik hier net 3 weken ben zou ik het ook geloven. En toch is er al zoveel gebeurd. De colleges beginnen nu toch echt moeilijker te worden, de werkdruk wordt steeds hoger, en over 2 weken moet ik al beslissen waar ik mijn dissertatie over ga doen!

De opleiding zelf is heel erg leuk en interessant. We hebben hele goede docenten met veel praktijk ervaring, en zelfs de teksten die we moeten lezen zijn interessant (alhoewel sommige beter zijn geschreven dan anderen). Ik merk wel dat ik dankzij mijn opleiding in Calgary wel in het voordeel ben - of in elk geval, heel veel theorie die we leren komt me bekend voor en sluit aan op wat ik al weet.

Met de opdrachten worden we wel een beetje in het diepe gegooid, omdat we tot nog toe weinig praktische informatie hebben gekregen, terwijl de opdrachten juist een praktische focus hebben. Waarschijnlijk is dit met opzet gedaan maar het geeft me af en toe wel het gevoel dat ik geen flauw idee heb wat ik doe. Gelukkig denken de studenten met wie ik moet samenwerken daar anders over, dus ik zal vast wel iets goed doen.

Over iets goed doen gesproken: ik kan jullie met trots vertellen dat ik door de mensen van mijn opleiding ben verkozen tot Student Representative! Dat betekent dat ik samen met een ander meisje de opleiding vertegenwoordig naar de universiteit toe, maar ook dat ik een soort brug ben tussen studenten en docenten. Dus als er een probleem ontstaat maar leerlingen niet persoonlijk naar een docent willen stappen, kunnen ze dat via mij doen. Ik vind het best tof dat ik heb gewonnen (met de meeste stemmen) want ik heb nog nooit eerder aan een dergelijke verkiezing meegedaan. Als prijs kregen we ook elk een boek over interne comunicatie, geschreven door een gastdocent.

Daarnaast ben ik ook benoemd als Marketing & Communications Officer voor de CPSA: Cardiff University Postgraduate Association. Deze organisatie heeft de afgelopen paar jaar niet echt gefunctioneerd, dus proberen we er nu nieuw leven in te blazen. Ik heb al een website, een facebook groep, en een LinkedIn groep opgezet, en verder zal ik me nog bezig houden met posters en evenement promotie. Ook hier weet ik nog niet helemaal wat ik aan het doen ben, maar elke keer gaat het steeds een beetje soepeler. Tot nu toe hebben we vooral veel vergaderd, maar we beginnen nu eindelijk met het plannen van onze eerste evenementen, dus de vaart komt er lekker in.

De mensen van mijn opleiding en in mijn huis zijn ook erg leuk. ik heb al veel vrienden gemaakt met wie ik regelmatig naar de kroeg ga, en afgelopen zaterdag ben ik met een vriendin naar Caerphilly Castle gegaan. 's Avonds was er vuurwerk en dat was best spectaculair. De foto's staan op https://www.flickr.com/photos/marjonmelissen/ dus daar kun je de hoogtepunten vinden. Ik ben ook naar Barry Island geweest, maar ik ben blond en heb de foto's verwijderd, dus die probeer ik momenteel terug te halen...

Verder gaat alles hier z'n gangetje en vermaak ik me prima. Donderdag ga ik voor 1.5 dag naar London voordat ik naar Calgary vlieg OM EINDELIJK MIJN DIPLOMA OP TE HALEN! Papa en mama kunnen helaas niet komen, maar ik heb wel veel zin om iedereen in Calgary weer te zien. Bovendien ligt er sneeuw, en stiekem kijk ik daar ook heel erg naar uit. Ik hoop dat ik nog een dag de Rockies in kan om ook daar nog even van te genieten.

Ik moet nu weer verder aan de slag, het werk roept.

Groetjes,
Marjon

  • 04 November 2014 - 15:37

    Aly:

    wishing you all the best to at your new university .have a safe trip to Calgary and enjoy the Rocky s they are beautiful. Hopefully I will meet up with your mom next week as I will be in Holland. Take care and have a great trip and congratulation with your diploma. Aly

  • 04 November 2014 - 15:42

    Marjon Melissen:

    Thank you Aly! Enjoy Holland and safe travels!

  • 04 November 2014 - 17:01

    Marianne:

    Lieve Neppie,

    Dit klinkt goed allemaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ga zo door, komt allemaal dik in orde zo te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Marjon

Student International Public Relations & Global Communications Management in Cardiff, Wales, aan de Cardiff University

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 1278
Totaal aantal bezoekers 55712

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 11 September 2015

The Welsh Adventure!

28 Juni 2013 - 20 Juni 2014

Mijn laatste jaar in Calgary!

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Cuba!

30 Augustus 2012 - 30 April 2013

Derde jaar!

28 Augustus 2011 - 30 Augustus 2012

Canada Pt. 2!

05 September 2010 - 30 Augustus 2011

Marjon naar Calgary

Landen bezocht: