Februari - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu

Februari

Door: Marjon Melissen

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 Februari 2014 | Canada, Calgary

Zo! De eerste maand van 2014 zit er al weer op, en dus heb ik nog maar 3 maanden te gaan tot het einde van mijn Canadese carrière. Ik zeg met opzet 'Canadese', want ik ben aan het einde van april nog niet helemaal klaar. Of nou ja: ik plak er nog 3 weken bij aan, want ik ga met de universiteit naar Cuba!

Ik ga met een Group Study Program 3 weken naar Cuba (voor extra course credit) om daar ornd te reizen, te leren, en research te doen. Ik weet nog niet wat mijn onderwerp gaat worden, maar we hebben onze eerste meeting tegen het einde van deze maand. We gaan het halve eiland rondreizen, naar Havana, Varadero, Colón, de Varkensbaai, Cárdenas, Trinidad, en nog wel veel meer. Dit wordt dus echt een super einde van mijn tijd hier in Canada!

Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk te doen hier in Calgary, met zoveel mogelijk mensen, omdat dit mijn laatste semester is. Veel feestjes, veel alcohol, en veel quality time met de roommates, zoals het een student betaamt. Maar het is toch echt wel verleidelijk om wat verder vooruit te kijken, zeker als je bedenkt dat 2014 heel veel gaafs gaat brengen. Ik ga mijn roommate Marina bezoeken in Ethiopië in Juli/Augustus en ik ga voor het eerst in 3 jaar weer naar Lowlands! Mijn Nederlandse terug-inburgering begint op die manier goed :)

Met mijn vakken gaat het allemaal ook erg goed. Ze zijn allemaal super interessant, en ik heb het erg naar m'n zin tijdens de colleges dit semester. Alles gaat dus eigenlijk super goed! Nou vind ik dat dat ook best wel mag na rotjaar 2013, en ik geniet er volop van.

Oh, nog even over het sneeuwschuiven: ik heb ondertussen 5 keer geschoven in ongeveer 4 of 5 weken, dus ik kom dicht bij mijn vorspelling van 7 keer schuiven de rest van deze winter. Ik heb zo'n vermoeden dat ik dat ruim ga halen... Jottem!

Groetjes,
Marjon

  • 04 Februari 2014 - 21:09

    Jacob:

    En dan te bedenken dat het hier voorjaar lijkt met alleen wat lichte nachtvorst. Trouwens helemaal niet erg dat sneeuwschuiven. Heb je iets om aan terug te denken als je in Cuba of Ethiopië loopt te puffen van de hitte. Liefs

  • 05 Februari 2014 - 08:00

    Marianne:

    Klinkt goed allemaal! Uitkijken met de alkohol hoor! Blijft lang hangen aan je lijf als je begrijpt wat ik bedoel.

  • 05 Februari 2014 - 14:29

    Warna:

    Hey laiverd, wat heb je het toch zwaar he? Nog een paar lekkere prikjes en een paar examens en op naar Cuba! Spreek je wel weer op Skype xxx

  • 05 Februari 2014 - 14:31

    Warna:

    PS: bij de vlaggen mis ik Zuid-Afrika, China, Belgie, Duitsland, Italie, Hongarije (of was het Roemenië), Engeland, Hawaii en ...??

  • 06 Februari 2014 - 14:19

    Jenny:

    sjonge, jonge, ik heb toch wel medelijden met die arme studenten van tegenwoordig. Om over hun ouders nog maar te zwijgen.... Maar Marjon, het is je van harte gegund. Wat een heerlijk vooruitzicht, meid. Ga er lekker van genieten. Ooit ben ik ook nog eens in Trinidad geweest. Wat ik mij ervan herinner, is veel handelswaar op de stoep en mensen die je bij je enkels pakken als je langsloopt. Dit klinkt negatief maar was het niet. Het was heel anders (dan in Elp) en dat maakte het zo bijzonder.

    enneuh... al die landen die vermeld staan achter het P.S.-je kan je altijd nog bezoeken. Geen probleem toch? hahaha

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Marjon

Student International Public Relations & Global Communications Management in Cardiff, Wales, aan de Cardiff University

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 55724

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 11 September 2015

The Welsh Adventure!

28 Juni 2013 - 20 Juni 2014

Mijn laatste jaar in Calgary!

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Cuba!

30 Augustus 2012 - 30 April 2013

Derde jaar!

28 Augustus 2011 - 30 Augustus 2012

Canada Pt. 2!

05 September 2010 - 30 Augustus 2011

Marjon naar Calgary

Landen bezocht: