Het derde jaar... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu Het derde jaar... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu

Het derde jaar...

Blijf op de hoogte en volg Marjon

15 September 2012 | Canada, Calgary

Het werd wel weer tijd om weer eens een verslag te schrijven zeg! Ik ben jullie een hele zomer schuldig, plus de afgelopen twee weken in Calgary, EN wat er het komende semester op het programma staat!
Maar eerst even dit: ik moet wennen aan de nieuwe update van de website, ziet er goed uit, maar ik moet alles nog wel even opnieuw ontdekken!

Laat ik dan maar met de zomervakantie beginnen :)

Mijn zomer was geweldig. Ik heb de meesten weer kunnen zien, mijn ouders (of meer mijn moeder) behoorlijk gek gemaakt en flink de beest uitgehangen. 1 van de (vele) hoogtepunten was mijn weekend naar Brussel, waar ik met een aantal Europese studenten die ik in Calgary had ontmoet had afgesproken. Ik heb het weekend bij mijn neefje Maikel geslapen, want het hotel was in een nogal louche buurt, en het was echt supergezellig om iedereen weer te zien! We hebben veel van de stad gezien: de Grote Markt, Manneken Pis, Atomium, en noem het maar op! Op maandag ben ik naar Leiden gegaan naar Linda en op Dinsdag naar Amsterdam naar Lianne. Daar ben ik met haar naar een film in Carré geweest en dat was ook supergaaf!
Een ander hoogtepunt was mijn vakantie in de Ardennen met Niels, Ronald, Christiaan, Sietske, Christiaan en Manon. Lekker kamperen in de bossen, auto volgestauwd en gaan met die banaan! Heel veel gelachen, gedronken, gekano'ed (spelling??) en zelfs nog wat historie opgesnoven in Foy (schuttersputjes uit de tweede wereldoorlog!). We zijn ook een dag naar Luxemburg stad geweest, mooie stad maar een heel klein centrum.
Mijn laatste week van de vakantie bestond uit veel te laat naar bed gaan, bier en goeie gesprekken met vrienden. Ik vond het dan ook erg moeilijk om weer naar Calgary terug te moeten gaan, daar was ik mentaal nog helemaal niet klaar voor.

Dat is nu alweer iets meer dan twee weken geleden. Toen ik aankwam stonden twee vrienden me op te wachten op het vliegveld, dat was erg fijn. Marina was al een paar dagen terug in Calgary (zij was voor twee maanden terug naar Ethiopië) en dus hebben we samen met Christian en Pierre (zij hadden me opgehaald) avond eten gegeten. Dat was een erg fijn en warm welkom. De eerste paar dagen had ik toch nog wel last van heimwee, maar dat is nu gelukkig over :) Afgelopen maandag is Natalie terug gekomen uit Sri Lanka dus het huis is weer compleet!

Het komende semester gaat heel interessant worden. Ik volg weer 5 vakken en doe weer vrijwilligers werk bij CISSA, de internationale organisatie. Ook ben ik dit semester een Peer Mentor. Ik volg hiervoor een apart vak om meer over educatie te leren en ik moet bij een vak dat ik al gevolgd heb (General Studies) aanwezig zijn om studenten die moeite hebben met het vak te helpen het lesmateriaal beter te begrijpen. Ik doe dit samen met een andere, Canadese, studente genaamd Marni. Omdat wij het vak al een keer gevolgd hebben, hebben we ervaring die we zullen gaan delen met de huidige leerlingen. Ik kijk hier erg naar uit en ik denk dat ik hier heel erg veel van kan leren.
Ik zal hieronder een overzicht geven van mijn vakken dit semester:

- Art 336: introductie tot digitale fotografie (ik treed toch een beetje in mijn papa's voetsporen!)
- CMCL 313: 'Interdisciplinary Research Methodology', over hoe je het best onderzoek kunt doen
- CMCL 501: Vervolg op mijn General Studies van vorig jaar
- CMCL 507: Het vak dat ik volg voor mijn peer mentorship
- HTST 371: de geschiedenis van de ontwikkeling van Science, Religion and Magic, waarin die 3 factoren met elkaar worden vergeleken.

Nog iets waar ik naar uitkijk is mijn verjaardag volgende week! Ik word 21 en dat ga ik goed vieren, hier is mijn week schema:

Monday: lunch at LDL at 2pm (I know, stupid schedule),
Tuesday: Beers at Bottlescrews, 8pm
Wednesday: Wingsnight at Jameson's at 6pm,
Thursday: Dinner at Kensington Pub ±7pm
Friday: Karaoke at Nanta's, ±9 pm
Saturday: My birthday bash (Invite only - limited space)
Sunday: My birthday and dinner with my roommates :) (no-one's allowed, but my roomies :P)

Dus dat gaat helemaal goed komen dacht ik zo :)

Volgens mij zijn jullie nu weer helemaal op de hoogte en anders dat voegt mijn moeder nog wel het één en ander toe hieronder ;)

Groetjes,
Marjon

  • 15 September 2012 - 09:53

    Warna:

    Niks aan toe te voegen, was leuk dat je hier af en toe was. Succes in het derde jaar, veel studeren, veel sporten, veel plezier maken! Oh ja en plezier met de bom! Xxxx

  • 15 September 2012 - 10:01

    Jacob:

    Moet kunnen om zeven dagen feest te vieren voor een enkele verjaardag. Ik zal wel oud worden maar ben toch van mening dat 21 jaar worden net iets meer bijzonder is dan 18 worden. Nog niet zo lang geleden werd je pas op je 21ste meerderjarig inplaats van nu al op je 18de. Neem dus feestend afscheid van je jeugd en treed de wereld van volwassenen met vreugde binnen. Daarom is zeven dagen feest vieren dus prima. Vond het trouwens erg gezellig je in Calgary te zien, te spreken en mee uit eten te nemen.

  • 15 September 2012 - 14:47

    Marianne:

    Leuk om weer eens iets van je te lezen. Je hebt nog vergeten te vermelden dat we je nep-broertje Bart hebben verhuisd naar z'n kamer in Groningen. Of was dat geen hoogtepunt? Voor ons wel! Gezellig dat je mee was en dat we gebruik konden maken van jouw kundigheid omtrent het in elkaar zetten van de Ikea spullen.
    Super veel succes met het derde jaar en je hebt weer leuke dingen voor de boeg met je 21-ste verjaardag.
    Veel plezier hoor en tot ziens met de kerstvakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Marjon

Student International Public Relations & Global Communications Management in Cardiff, Wales, aan de Cardiff University

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 55743

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 11 September 2015

The Welsh Adventure!

28 Juni 2013 - 20 Juni 2014

Mijn laatste jaar in Calgary!

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Cuba!

30 Augustus 2012 - 30 April 2013

Derde jaar!

28 Augustus 2011 - 30 Augustus 2012

Canada Pt. 2!

05 September 2010 - 30 Augustus 2011

Marjon naar Calgary

Landen bezocht: