21 en een pyromaan - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu 21 en een pyromaan - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu

21 en een pyromaan

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

11 Oktober 2012 | Canada, Calgary

Sinds het vorige verslag heb ik weer veel beleefd. Mijn birthday week was supergezellig. Elke dag flink gefeest en gedronken, met als hoogtepunt de houseparty op zaterdag. Onze onderburen waren van plan de pret te bederven, door flink te lopen zeuren, maar ze hebben me er niet onder gekregen. Daarna hebben ze het nog eens geprobeerd met de verwarming - en natuurlijk worden wij tegenover de landlord afgeschilderd als de boosdoeners - maar ik trek me er weinig van aan. Ik ben er helemaal klaar mee.

Goed, mijn verjaardag! 21. Volwassen. Of nou ja, zo zou het moeten zijn. Ik ben het er nog niet helemaal mee eens, die sociale druk om plotseling overal verantwoordelijk voor te zijn. Daar komt bij dat ik het ongelooflijk druk heb met al mijn vakken - teksten lezen, presentaties, groepswerk, verslagen, essays, toetsen - noem maar op. Tot nu toe krijg ik goede cijfers terug, dus ik ben tevreden.
Hoe dan ook, voor mijn verjaardags week besloot ik om mijn schoolwerk te negeren waar nodig (ik zou er de week erna voor boeten) en gewoon heel veel lol maken met mijn vrienden. Dat is zeker gelukt. Heel veel mensen konden naar in elk geval 1 van feestjes komen, dus dat was super gezellig.
Zondag avond was het moment supreme - gezellig uit eten met mijn roommates! We hebben heerlijk Italiaans gegeten, prosecco gedronken en heel veel lol gemaakt met elkaar (ik zal hieronder een foto bijplaatsen van ons drieen die avond!).
Ik heb super leuke cadeautjes gekregen van iedereen: mooie oorbellen, een sjaal, een sierraden houder, kaartjes, twee toffe mokken (eentje van een winkel met koeien-thema in Banff waarop staat 'Cowzinga' - voor alle Big Bang Theory fans onder jullie). Echt superleuke dingen dus! Marina had een enorme verjaardagstaart (schwartzwalder kirsh!) voor me gekocht, super lief, en Natalie had cupcakes gekocht bij de best cupcake winkel in de stad, met het opschrift "Happy birthday!" en "21", super lief! :D

Ik ben in de afgelopen periode ook voor het eerst in de dierentuin in Calgary geweest! Samen met Floris, een Nederlandse jongen die hier op uitwisseling is en van wie ik de 'mentor' ben - ik heb hem geholpen een beetje wegwijs te worden in de stad en op de campus - zijn we naar de dierentuin geweest en als echte Hollanders die in 3 uur helemaal doorgewandeld. Nou moet ik zeggen dat ik Emmen leuker vind (bijvoorbeeld de olifanten zijn beter zichtbaar) maar ze hebben het wel leuk gedaan. Elk werelddeel of een bepaalde regio heeft z'n eigen afdeling in de dierentuin, en het hele landschap eromheen is daar op aangepast, dat was best tof. Maar ze hebben daar soms wel hele lelijke hekken, dat was jammer.

Ondertussen is het hier alweer Thanksgiving geweest en dat betekent kalkoen! Met vrienden hadden we afgesproken dat iedereen een bepaald gerecht maakt voor iedereen om te proberen, dus we hadden een 7-layer-dip voor tortilla chips, met guacamole, gehakt, sour cream, salsa, kaas en nog een hele zooi, crepes (door een fransman gemaakt!) en aan mij de eer dit jaar om een kalkoen te maken. Dat ging een hele poos goed totdat ik net onder de douche stond mijn haar in te zepen. Marina riep ineens dat ik NU onder de douche vandaan moest komen want er was brand in de oven! Wat was er gebeurd? De kalkoen was iets te groot voor de alluminium schaal waarin ik hem had gestopt, en wat vocht was gaan lekken. Vocht met vet. En vet fikt nogal goed. Dus dat had vlam gevat! Dus ik in mijn handdoek de badkamer uitgerend en met de brandblusser het vuur geblust. Toen ging het brandalarm ook nog af - rook OVERAL - dus wij alle ramen en deuren open gezet en met theedoeken de rook wegwapperen. In mijn badhanddoek. Dat was behoorlijk onconfortabel, maar uiteindelijk ging het brandalarm weer uit (geen politie of brandweer langs gekomen gelukkig!) en toen was het wel gedaan met de pret. Geluk bij een ongeluk had ik de kalkoen net afgedekt met alluminium folie, dus de kalkoen was ongedeerd. Gelukkig bleek die ook al gaar te zijn, en iedereen heeft er heerlijk van gegeten, maar op Thanksgiving was ik vooral dankbaar dat het huis niet in de hens was gevlogen! Blond he...?

Ondertussen is de eerste grote sneeuwbui ook alweer gearriveerd, dus de herft is voorbij en de winter is aangebroken. Ik was er nog lang niet klaar voor, maar ik kan er verder ook weinig aan doen...

Dat was het weer voor deze keer.
Cheers, Marjon

  • 11 Oktober 2012 - 08:42

    Warna:

    He blondie, leuk weer te leze. Het meeste wist ik naturlijk al. Succes met je studie en geniet van de winster. Dikke kus!

  • 11 Oktober 2012 - 21:13

    Marianne:

    Nou dat was weer een spannend verhaal! Zo beleef je nog eens wat lieve Nep.
    Zet'm op met de studie en ga zo door, tot de kerstvakantie. Houd je tijd over om samen met mij de vakantiefoto's te "plakken"?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Marjon

Student International Public Relations & Global Communications Management in Cardiff, Wales, aan de Cardiff University

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 1033
Totaal aantal bezoekers 55744

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 11 September 2015

The Welsh Adventure!

28 Juni 2013 - 20 Juni 2014

Mijn laatste jaar in Calgary!

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Cuba!

30 Augustus 2012 - 30 April 2013

Derde jaar!

28 Augustus 2011 - 30 Augustus 2012

Canada Pt. 2!

05 September 2010 - 30 Augustus 2011

Marjon naar Calgary

Landen bezocht: