Sun, Stampede and School - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu Sun, Stampede and School - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marjon Melissen - WaarBenJij.nu

Sun, Stampede and School

Door: Marjon Melissen

Blijf op de hoogte en volg Marjon

22 Juli 2013 | Canada, Calgary

Ik kom er net achter dat het laatste verhaaltje dat ik hier heb geschreven ongeveer 8 maanden geleden is... Omdat facebook redelijk goed is om mensen op de hoogte te houden, ben ik hier niet meer zo veel te vinden. Ik ga dus ook geen samenvatting geven van de afgelopen 8 maanden, maar ik begin gewoon bij het begin van mijn laatste jaar hier in Calgary, nu alweer bijna een maand geleden.

Ik ben dit jaar in juli en augustus al in Calgary te vinden, omdat ik nou eindelijk wel eens die Stampede mee wilde maken! HET grootste en langstdurende openlucht evenement van Canada. Dit jaar was het de 101ste editie, 10 dagen lang op de Stampede Grounds staat het leven van Calgarians in het teken van cowboys, paarden en rodeo's. Er is een grote kermis, bijna al het eten is gefrituurd (gefrituurde augurken, gefirtuurde oreo koekjes, en ja, zelfs gefrituurde boter...) en zo ongeveer iedereen is gekleed in cowboy laarzen, plaid shirts en cowboyhoeden.

Het was echt onwijs tof te zien hoe de stad tot leven komt. Er zijn parades in de stad, overal gedurende de 10 dagen kun je gratis onbijt vinden, ofwel georganiseerd door winkels, door de gemeente, kerken of buurtschappen. De hele stad komt samen. Dit jaar was helemaal speciaal, omdat nog geen twee weken van te voren het centrum van de stad (en ook de Stampede Grounds, dat langs de rivier ligt) onder water stond. Onder het motto Calgary Strong is er 24 uur per dag gewerkt om de Stampede voor te bereiden, en ik heb geen verschil kunnen merken (niet dat ik een referentie kader heb, maar goed). Ik zal een link naar korte YouTube video bijvoegen, waarin je kunt zien hoe hard er gewerkt is om alles voor mekaar te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=UBSQINVKbRE

Ondertussen ga ik ook nog naar school. Ik volg momenteel 3 vakken, 2 geschiedenis vakken voor mijn minor, en 1 communicatie vak voor mijn major. Ik hoef gelukkig maar 4 dagen in de week naar school, maar dat betekend niet dat ik het niet druk heb. Ik heb er al twee toetsen op zitten, en ik moet in totaal een stuk of 9 verslagen schrijven dit semester. Uiteindelijk duurt dit semester maar 7 weken, inclusief toetsweek, en ik zit nu al in de vierde week, dus het schiet aardig op. Ik heb 2 eindexamens, en ben hopelijk rond 16 augustus klaar. Dan heb ik ongeveer 3 weken vrij, totdat het reguliere schooljaar begint in de tweede week van september. Ik ga misschien een weekend camperen in de Rockies, waar ik erg veel zin in heb, ik ga naar een muziek festival, en ik hoop dat ik een paar dagen naar Montreal kan met mijn roommates Natalie en Marina.

Nu ik het toch over mijn roommates heb, met hun gaat het goed. Natalie is in Calgary, en is druk bezig met haar werk als research assistent, en Marina zit momenteel in Singapore op een uitwisseling. Zijn komt op 1 augustus terug naar Calgary, en ik kijk er nu al naar uit.

Verder gaat het goed met me in Calgary. Na 2 maanden in Nederland met weinig prachtige dagen, kan ik mijn geluk niet op in Calgary. Bijna elke dag schijnt de zon en het is gemiddeld rond de 25 graden - helemaal mijn weer. 's Nachts wil het nog wel eens flink onweren en regenen, maar overdag is het bijna altijd mooi weer. En als ik dan eens flink nat regen om mijn weg naar huis, vind ik het ook weer niet zo erg. Dat is wel een verschil met hoe ik denk over regen in Nederland!

Als jullie nog geinteresseerd zijn in foto's, voeg ik hierbij een link toe. Ik ben van plan om minder foto's op facebook te zetten, omdat facebook zich alle rechten toe-eigent. Foto's 1-4, en 18-41 zijn van de afgelopen vakantie in Nederland, foto's 5-17 zijn van de Stampede. De rest is van nog eerder.
http://www.flickr.com/photos/marjonmelissen/

Volgens mij is dit wel weer een voldoende update, ik zal mijn best doen om het komende jaar vaker iets te schrijven!

Groetjes,
Marjon

  • 22 Juli 2013 - 19:26

    Alie Stoel:

    Leuk om weer een update van je te lezen!! En wat een prachtige foto's! :-)
    Liefs vanuit een zonnig en warm Pesse

  • 22 Juli 2013 - 19:59

    Warna:

    Helaas, je was nog niet weer vertrokken if het begon hier ook zomer te worden. Volgend jaar maar een Dutch summer dan?

  • 29 Juli 2013 - 12:49

    Ineke Tuinder:

    Wat leuk om te lezen allemaal !, fijn dat je zóóveel fijne belevenissen hebt, -draag je je héééééle leven mee!!-
    (Reactie van een oude vrouw, haha).

    Héél véél succes van Jan (alvast) en Ineke

  • 30 Juli 2013 - 16:54

    Jenny :

    Hi Marjon,

    Heel veel plezier gewenst op de Stampede. We hebben je gemist dit jaar in Nederland :-(.
    Volgend jaar dan maar weer????

    Succes met je major en je minor.

    Groetjes, Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Marjon

Student International Public Relations & Global Communications Management in Cardiff, Wales, aan de Cardiff University

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 55755

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 11 September 2015

The Welsh Adventure!

28 Juni 2013 - 20 Juni 2014

Mijn laatste jaar in Calgary!

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Cuba!

30 Augustus 2012 - 30 April 2013

Derde jaar!

28 Augustus 2011 - 30 Augustus 2012

Canada Pt. 2!

05 September 2010 - 30 Augustus 2011

Marjon naar Calgary

Landen bezocht: